Angående bygget...

Vi håller just nu på att renovera hemma. Jag och min sambo bor i en stuga som härrör från 1800-talet, och senaste renoveringen gjordes runt 1960. Därmed finns det, som ni nog förstår, rum för förbättringar.
 
Till att börja med är det en trappa som skall byggas till övervåningen. Tidigare var det enda som fanns att tillgå en sorts permanent vindstrappa, där stegen var så nednötta att de lutade nedåt. Livsfara på en familiär nivå med andra ord. Den gamla faran är nu bortriven och en ny trappa är på plats!
 
Sedan skall ett badrum byggas på övervåningen, där det skall finnas rum för ett badkar. Vår stuga är nu ingen herrgårds-stuga utan en gammal hederlig svensk bondgårdsstuga och därmed kommer badkaret utgöra ungefär 50% av vårt nya badrum. Det tycker jag dock att det är värt! Jag är helt frälst i långa varma bad med en härlig bok och en god kaka. Det finns få saker jag tycker om mer.
 
Denna första fas är alltså i full gång, och jag ser fram emot att få njuta av en vinter med ett välfungerande badrum, *peppar peppar*!
 
Jag hade ingen passande bild för detta, så jag slänger med ett foto från alla bullar jag och min syster bakade inför midsommar i år!
 
 
Det kanske inte syns så väl, men närmare 600 bullar gömmer sig på bilden!
 
 
Nu är lunchrasten slut och det är dags att gå tillbaka till studierna och arbetet för min del.
Ha en trevlig dag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: