Bättre tankar

Det löser ingenting att gå runt och vara irriterad. Därför tänkte jag nu vända på humöret för resten av förmiddagen genom att ändra lite på tonen här och berätta om min trevliga och produktiva gårdag!
 
Förmiddagen spenderade jag på jobbet, vilket gav chanser till nya spännande utmaningar då jag fick hantera både "gamla" klienter och nya med andra typer av bolag än sådant jag hanterat förut. Dessutom sken solen och hösten var som bortblåst. Jag skall nog här också nämna att jag natten till igår sov jag så otroligt gott, det måste ha varit den bästa sömnen i hela mitt liv! Vår säng är så underbart mjuk, och det är riktigt härligt att vakna i ett ljust, rent och vackert rum och blicka ut över gården. Efter jobbet åkte jag hem för en sen lunch.
 
Vi har nu en praktikant på gården från ett naturbruksgymnasium, och hon ska vara här i två veckor. Igår var alltså hennes första dag. Efter att hon hade gjort de sysslor som påvisats henne tog jag med henne ut på en ridtur på två av våra fjordhästar för att ge dem lite motion. Det blev en riktigt härlig ridtur i solen! Hästarna var ganska så ordentligt varma efteråt, så vi spolade av dem ordentligt. Vad var det första de ljusa och nu rena hästarna gjorde när vi släppte dem i hagen? Jo, rullade i leran förstås! Ha!
 
En av våra tre fjordingar
 
På kvällen tog jag och min sambo en promenad runt sjön, ca 7 km är det runt. En fin liten promenadstig är anlagd runt sjön och det är riktigt mysigt att gå där om kvällarna. Vi försöker göra det till en vana, men det har varit så otroligt dåligt väder på sistone att vi har hållt oss inne. Jag hoppas att det blir ändring på det.
 
Idag har jag också många trevligheter att se fram emot! :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: