Årstider

Jag vet att jag skrivit förut att jag är något av en solnörd - eller soldyrkare kanske är ett bättre ord.
Nu när hösten kommer börjar jag alltså känna mig lite trött: det är svårare att gå upp på morgonen och det känns inte alls så roligt att inte kunna vara ute lika länge på kvällen.
För att hålla humöret uppe har jag försökt lista upp några av de saker som jag tycker är allra mysigast med hösten:
 
+ Fårskinnstofflorna åker fram
+ Snart dags att börja elda i öppna spisen
+ Varma koppar med te i soffan med en god bok
+ Långa bubbelbad med tända ljus
+ Man får plocka fram höstkläderna - alltid roligt med "nytt" i garderoben
+ Mystisk morgondimma över stubbåkrarna
+ Svamparna kommer! (om man har tur)
+ Många löv i härliga färger!
+ Vackert med imma när man andas på morgonen
+ Ponnysarna sätter mysig vinterpäls
+ Alla djuren kommer in och det vinterbonas mysigt med mycket halm
+ Vi njuter med tända ljus som sprakar (Woodwick!)
+ Snart kan vi börja baka pizza i vedugnen!
 
 
En mysig höstdag jag minns var då jag följde med min syster till stallet och fotade när hon red en väns häst då vännen var bortrest. Även om himlen var grådassig och luften kall så blev det ganska fina bilder ändå :) Hösten är fin på sitt eget sätt!
 
 

Har ni några egna tips på hur man bäst möter hösten?
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofie:

Åh vilken söt häst!

Kommentera här: