Nia

Igår efter gymmet kom P hit för att ta en ridtur, men jag kände mig redan då trött så vi kom överens om att det vore bättre att passa på att få in lite Nia-träning!
Så vi hämtade in wio och nia och tränsade båda två & satte iväg. Rocky fick också följa med eftersom vi skulle ta det lugnt (han har blivit lite hetsig på sistone). Han skötte sig fint, och det gjorde Nia också! :)
Det var supersmidigt för mig eftersom jag bara behövde sitta på wio och hålla rockys koppel=0 ansträngning ;)
När vi kom tillbaka till hården övade vi på att lägga vikt på Nia, vilket gick superbra! P fick hoppa upp och lägga sig över hennes rygg medan jag höll i grimskaftet med 0 reaktion! Vilken otrolig förändring. När vi gjort det ett par 5-6 gånger ansåg vi att hon jobbat färdigt för dagen.
Duktig ponny - hon börjar fatta nu! :)

Skogspromenad med wio, nia och rocky

Kommentera här: