Babyshower

Jag blev ju överraskad med en otroligt välordnad babyshower i söndags. Det var min syster och mamma som ordnat så fint och med så roliga lekar, och jag är helt överväldigad över att så många av mina vänner ville och kunde vara med och fira (det var ju ändå första advent)!
 
Jag blev helt och totalt överraskad - jag trodde nämligen att vi skulle iväg på adventslunch hemma hos mamma och pappa med min syster, hennes sambo samt några vänner till familjen. Så dyker vi upp hemma hos mamma & pappa och där står de allihop i hallen och ropar "surprise"! haha! Och det var det verkligen <3
 
Sen skålade vi i lite bubbel och inväntade några gäster som skulle dyka upp senare. Min syster hade ordnat en jätterolig bebis-quiz på kahoot.it (tips, tips!) där alla kunde vara med och tävla. Detta följdes av lite gissningslekar där vi alla bland annat fick skriva ned våra gissningar om datum, tid, vikt, hår, etc. på Ärtan när hon föds. Allt lades i kuvert som ska öppnas på dopdagen för att se vem som hade rätt! ;) Det blev även en lek där man skulle klippa ett snöre så lång som man trodde att mitt magomfång var just då. Ingen gissade rätt, och jag var nästan längst ifrån av alla! haha ;) 
 
Min pappa stod för lunchen, en jättefin buffé av små rätter (potatissallad, griljerad fläskfile, marinerad oxfile, hummus, tzatziki, olika sallader, etc.) där man fick plocka på sig det man ville och kände för. Allt var supergott!
Lunchen följdes av en sånglek som mamma anordnat med lite så-ska-det-låta och dobidoo-känsla, med tema vaggvisor/barnvisor. Så roligt! Även om vissa frågor var på tok för svåra ;) 
 
Sedan tog vi fika och presentöppning. Min syster hade fixat med en jättefin och supergod tårta (jag fick ta med resterna hem sen dessutom, mums!) Det kändes lite underligt att sitta där i mitten när alla tittade på när jag öppnade paket. Vi fick så mycket fint :) Jag känner mig fortfarande alldeles överväldigad över den omtanke som våra vänner ägnat oss då de valt ut detta fina. 
 
 
  
 
Till sist gissade vi på bebisfotografier. Så svårt! Jag lyckades nog pricka 70% rätt, men gissade fel på vem som var jag och vem som var min syster (vi har två fotografier som är tagna på exakt samma sätt - tagna i duschen uppifrån med duschmunstycket i munnen). Jag gick på att jag var en liten knubbis som bebis, men det var tydligen fel :P Jag och syrran var väldigt, väldigt lika när vi var små. Många trodde att vi var tvillingar, ända upp i mellanstadieåldern. 
Sedan gissade vi innehåll i barnmatsburkar där pappa tagit bort etiketten. Usch och fy! Jag kommer nog (om jag orkar) göra egna puréer till Ärtan när hon blir stor nog för det är ju för fasen vidrigt med barnmatsburkar! Jag tog inte hem många poäng där kan vi väl säga.
 
Allt som allt blev det en riktigt, riktigt lyckad dag och kväll och jag var helt slut sen när vi kom hem, fullastade med presenter, ballonger och blöjor :) 

Kommentera här: