Välkommen vecka 29!

Så har då ytterligare en vecka passerat. Jag tycker att vecka 28 gick väldigt fort, och vecka 27 minns jag knappt någonting av. Det är nästan så att jag måste titta i kalendern för att komma ihåg vad jag egentligen har gjort för något! 
Detta är lite av det trista med att ha bloggtorka - jag använder ju annars bloggen som ett sorts minne där jag kan gå tillbaka och titta på vad jag gjort och hur jag mått, osv. Det är roligt att titta tillbaka och minnas, särskilt när man har bilder som kompletterar texterna.
 
Nu i vecka 29 kan jag börja känna mig tröttare än vanligt, enligt apparna, eftersom jag går in i sista trimestern nu. Dessutom kan man känna ett obehag av att organen trängs undan samt att benen känns tunga och trötta.
Jag känner mig väldigt trött just idag, men jag tror att det beror på att jag sovit lite väl lite inatt. Vi kom inte i säng förrän rätt så sent och sen så sover jag inte så djupt som jag gjorde innan jag blev gravid (massor av konstiga drömmar samt en hel del kisspauser). Ändå går jag upp samma tid som vanligt för att hinna beta av lite jobb innan jag går ut med Rocky. Vi får se om det känns likadant imorgon eller om det bara är en engångs-grej idag.
Ärtans hjärna och andra inre organ fortsätter utvecklas och i övrigt jobbar hon på att växa sig större. Jag tycker nog att det känns att hon är lite större nu - det blir fler långsamma, stora rörelser och färre sparkar. Även om jag kan få en känga i sidan som väcker mig när jag sover ;) 
 
Vecka 28 började med ett besök på Yasuragi - och åh så skönt det var! Vi verkligen njöt hela helgen både jag, Ärtan & Krister.
Dessutom bjöd veckan på många fina promenader med Rocky eftersom vi äntligen fick till några dagar med fint väder. Skönt! Jag var även iväg med mamma till en växthusförsäljning i grannkommunen för att titta på julblommor och äta lite lunch. Det var riktigt mysigt!
I början av veckan kunde jag känna hur Ärtan verkade ha vridit på sig, då många av sparkarna kom långt ner och flera träffade blåsan - inte OK! Hehe ;)
I slutet av veckan fick jag hem mitt paket med tyg och tillbehör från tyg.se. Jag har fortfarande inte hunnit ta itu med det projektet ännu, men hoppas hinna med det imorgon eller på torsdag. På torsdag ska Krister på julbord med jobbet så då passar det nog bra.
 
Höjdpunkten vecka 28 var helt klart Yasuragi-helgen med Krister. Om ni inte har varit där förut så rekommenderar jag det starkt - man får en så otrolig känsla av sinnesro när man är där. Det var givetvis även lite lyxigt att få en ansiktsbehandling.
 
Sämst vecka 28 var... Jag vet inte. Jag mådde så sjukt bra hela veckan, kunde aktivera mig och känna mig på topp så jag tror inte att jag har någonting att klaga på alls. Inga krämpor eller så. Skippade att ta järntabletten när vi var på Yasuragi och då krånglade magen lite dagen efter, men det är allt. Så sista veckan i andra trimestern levererade rejält! :)
 
Magbilder vecka 28
Så kommer då magbilderna! Inte världens snyggaste, jag känner mig som sagt lite sliten just nu. Men bättre än ingenting alls! 
 
 
Men visst ser magen helt enorm ut? Det har gått så fort. Vi mätte den till 93 cm på babyshowern... Crazy!
 

Kommentera här: