Sol & värme!

jag sitter i skrivande stund på altanen i solen, halvt utanför uterummet. Det är på tok för varmt att sitta helt instängd men lite för blåsigt att sitta i det fria. Så därför!


Idag har varit en riktig superdag. Det började med ca 7,5h sammanlagd sömn inatt, varav 3h i sträck (Love IT!) som Idun så vänligt gav mig. Sedan frukost med maken som bytte blöja innan han åkte till jobbet så jag slapp stressa igenom min morgonrutin. Amning 7-8:15 kanske och sen gav jag mig ut i solen med bebis, vovve och barnvagn. En sån härlig dag!

Idun tokslocknade i vagnen och jag passade därför på att fixa lite i trädgården, det kändes riktigt skönt. Jag hann även plocka lite inne, starta en tvätt och preppa frukost innan hon tyckte det var dags för lunch. Då hade hon sovit i 4 timmar! Otroligt.
Efter lunch/amning tog vi ännu en promenad då hon återigen somnade. Jag har sedan dess hängt tvätten & startat en ny samt preppat kvällens middag som mannen ska laga då jag jobbar. Och nu sitter jag här i mitt välförtjänta latande ;)
Snart ska jag väcka lilltjejen så hon hinner äta ordentligt innan jag ska iväg på jobb. Så här mycket var det länge sen hon sov! 

Ha en fortsatt fin dag :)

Kommentera här: