Extrabesök hos BM

Eftersom Ärtan har varit så himla rörig på sistone har jag oroat mig över att hon vänt sig och inte längre ligger med huvudet nedåt. Hon har legat både på vänster och höger sida, på mitten och med sin rygg mot min rygg, lite om vartannat. Sparkar har jag känt både uppe, nere och ut åt sidorna. Jag vet ju att jag mest bara är nojig men bestämde mig ändå för att ringa MVC och fråga om jag kunde få en extra kontroll eftersom det trots allt är 1,5 vecka till nästa besök (på självaste BF 17/2). Kände att det var onödigt att gå omkring och oroa mig då.
 
Sagt och gjort; jag ringde till MVC och min egen BM hade faktiskt tid redan samma dag! Det kändes så skönt att de tog mig på allvar och min BM tyckte att jag bara borde kommit förbi och sluppit telefonkön och så. 
 
När jag var där gjorde min BM en riktigt grundlig undersökning och kunde konstatera att huvudet fortfarande var nedåt, även om det fortfarande var ruckbart. Hon trodde inte att Ärtan skulle vända sida eftersom hon ändå sjunkit ner en liten bit redan. Jag tycker att givet hur mycket hon flyttat runt därinne nu utan att vända huvudet upp så borde det vara lugnt, oavsett vad jag känner. 
Så det blev en stor suck av lättnad!

Passade även på att fråga om en annan grej jag undrat över (men inte oroat mig nämnvärt för), nämligen att jag förlorat en del känsel precis höger om naveln. Tydligen är detta väldigt vanligt och har med nervtrådarna att göra. I princip alla gravida får navelbråck av något slag och det var inget jag skulle oroa mig för. Skönt att höra!
 
Nu ska jag och Rocky ut på en eftermiddagspromenad. Ska se om vi har lite ägg i hönshuset också för imorgon ska vi äta pannkakor, så annars måste jag iväg och handla. Vi får se!
 
 
 

Kommentera här: