Ingen ärta men tankar om trädgård

idag har vi spenderat dagen ute på baksidan som vi tömt från bråte. En del eldning och krattning på det också. Alltså, jag säger "vi", men ni inser nog själva att det mest är min käre man som gör jobbet, även om jag hjälper till efter förmåga. Kasta boll till hunden är bland annat min uppgift ;)


Efter vi röjt och satt oss ner för lite fika funderade vi på vad vi ville odla i lådorna i år. Vi har ju vissa återkommande favoriter men lite nytt kanske det blir. Man kan ju inte hjälpa utan att bli lite inspirerad av Mandelmanns alltså. Ska nog köpa hem en aubergine planta i år & hoppas vi kan få det att funka här hemma. Mums!

Ikväll vankas det besök från bästa E&W hit så nu ska vi fixa iordning oss & förbereda middagen. Glad att jag både städade & bakade i veckan för då är det inte så mycket bestyr.

Trevlig lördag!

Riktigt mumsigt fika idag, med svartvinbärssaft från Kristers farmor. Min "gammel"-idol; jag hoppas vara ungefär som henne när jag närmar mig 80 :)

Kommentera här: