"Jag vet inte vägen till framgång, men vägen till olycka är att vara alla till lags"

Åhh vilken skön morgon!
Jag vaknade av mig själv några minuter innan klockan och kunde precis höra Krister gå ut genom dörren. Hade jag varit lite "snabbare" hade jag hunnit med en hejdå-kram. Jaja, så kan det gå - jag behöver ju få sova ut nu. 
Efter att jag klivit upp och tagit mitt järn kunde jag se ut genom fönstret på en helt magisk soluppgång - rosa, orange, lila, mörkblå... Den var otrolig! Jag stod och njöt så och tittade ett litet tag. Riktigt härligt.
 
Sedan bar det av mot yogamattan. Ett riktigt bra beslut! 
Det var länge sen jag yogade på morgonen nu, det har liksom bara inte riktigt blivit av. Jag slutade då när jag jobbade som mest och har inte tagit upp det igen. Nu har jag både tid och ro så att jag kan göra det igen. 
 
Oj, så skönt det var! Jag körde ett mjukt pass vars huvudsyfte är att verka avslappnande på gravidkroppen - ingen träning här inte. Mycket stilla positioner, självmassage och meditation. Ett perfekt sätt att börja dagen på; avslappnat & fokuserat. Yogaläraren i videon nämner citatet ovan (fr okänd), och jag tycker det är så passande nu i graviditeten och det är rogivande på något sätt att veta att man bara kan (och borde) koppla bort all press och all stress och vara här och nu istället. 
 
Ärtan rör på sig där i magen & har gjort det hela morgonen, så jag känner mig trygg i att hon mår bra. Nu ska jag väcka min lilla vovve som sover här på soffan och så ska vi ta vår morgonpromenad. Han går alltid upp och får frukost när Krister går upp, men sen kommer han upp och lägger sig i sin säng och somnar om när han har gått. Nu vaknade jag ju så pass att han inte hann somna om i sängen, så då passade han på att sova i soffan medan jag gjorde min yoga :) Sötvovve.
 
Jag ska städa lite här hemma, har ett möte här lite senare idag. Hoppas ni får en fin dag :)
 
Rocky häromdan. Han är upprörd över att han typ inte får plats i mitt knä längre (magen är för stor)
 
 

Kommentera här: