Jobb på gården

Denna helg är jag och Krister gårdsansvariga igen, sista gången innan ärtan är här? Jag hoppas det. Vi ska i och för sig hoppa in och hjälpa till nästa söndag också då Kristers pappa & fru är borta men det räknas inte tycker jag.


Vad händer på gården denna helg då? En hel del faktiskt, men inget speciellt.
Igår hade jag lite intern kurs för våra ungdomar som håller på att växa in i nya roller med mer ansvar. De är så duktiga och gulliga, alltid lika givande! 
Dessutom fick Pysen komma med in och hänga på ponnyridningen med sadel & träns halva dagen, han skötte sig superbt (inte så otippat). 

Lite extra speciellt var att han även fick prova att ha ryttare på ryggen för första gången! En av våra korta&lätta stalltjejer fick prova att sitta upp och gå några steg. Pysens reaktion på detta? Jag citerar:
"Hallå däruppe! Har du någon godis eller?"
Haha ;) sötaste ponnyn i stan. Så himla enkel. Belöning fick han förstås också.

Känns som han vuxit upp så fort. I maj fyller han redan 5! 
Känns som igår dessa bilder togs (2012)

Kommentera här: