Soffhäng

Idag kommer jag nog mest att ta det lugnt - jag har sovit riktigt kasst inatt. Jag vet att jag får skylla mig själv när jag häller i mig te på kvällen samt äter massor av onyttigheter. Järntabletter och fett/socker går inte ihop i min mage (det ger mig magknip så jag vaknar på nätterna) men det är SÅÅ svårt att hålla sig givet allt det goda som har stått framme hos oss de senaste dagarna - både prinsesstårta, drömtårta, bullar, kladdkaka och diverse annat... Men nu blir det bättring! Främst för min egen skull, det är inte roligt att må dåligt - då är det inte värt att äta gott. Och det går ju faktiskt att äta onyttigt med måtta.
 
Jaja. Idag hade jag egentligen jobb ute hos klient inplanerat men det passade riktigt bra när de hörde av sig och sa att de hade problem med sin server och att inget jobb troligtvis skulle kunna göras idag. Yes! Tänkte jag tyst för mig själv men sa istället att vi skulle höras vidare för att se om problemet löste sig under dagen eller om jag skulle komma in imorgon/på onsdag istället. 
 
Nu har jag satt mig i soffan och svarar på lite mail, skickar lite fakturor och annat smått & gott för det egna företaget som är skönt att ha avklarat om hon nu skulle vilja dyka upp de närmsta dagarna. Väldigt skönt att kunna göra det i lugn och ro. Det enda andra som står på dagsplaneringen idag är att göra en veckosammanfattning av v 39 och fota magen nu när vi gått in i vecka 40. Kan inte fatta att BF är redan på fredag (även om hon kanske stannar lite längre). Förhoppningsvis kommer solen fram så att vi kan sitta på altanen också.
 
Skönt att lilla Rocky också är överens om att det vore skönt med en slappdag. Han har också haft en hektisk helg iom lek med valpkompis & Ärtans kusiner för att inte tala om mina föräldrar. Dessutom har vi ju haft långa busiga promenader på isen också. 
 
Så här ser det ut hemma hos oss just nu... :)
 
 

Kommentera här: