Veckosammanfattning v 38, magbilder v 39

Det har inte hunnit gå riktigt lika långt på vecka 39 när jag nu skriver detta. Idag är vi på 38+2. 

Vecka 38 började ganska så lugnt med lite fotografering av eventartiklar på lördagen följt av tapas och Ugglas show "hallå!" på söndagen. En jättebra helg med andra ord, och lite lagom händelsefylld. Under veckan har jag läst "Föda utan Rädsla", haft på mig min mysklänning, packat förlossningsväskan (äntligen!), sytt lite kuddar till vaggan och ätit våfflor (mums!) Jag tog även en cykeltur, det kan man inte tro om man tittar ut genom fönstret nu!
 
Jag tycker inte att det har varit så stor skillnad från tidigare förutom att mina sammandragningar & förvärkar typ har dött ut! Skrev det förut men nu handlar det kanske om 2-3 sammandragningar/dag och någon fjuttig förvärk som knappt gör ont. Till skillnad mot i v 35-37 då jag flera gånger klockade förvärkarna för de kom så ofta och höll i så länge. Kan väl säga som så att mina förhoppningar att få föda innan BF är helt bortblåsta nu, haha!
 
Bästa denna vecka var nog helgen, den var riktigt mysig :)
 
Jobbigast denna vecka var att BM var osäker på hur Ärtan låg därinne i magen. Det skapade en hel del oro för mig och jag funderar på det då och då fortfarande. Nästa kontroll är 17/2 (på BF) så vi får se vad hon säger då.
 
Denna vecka, vecka 39, kan vi mammor börja känna oss trötta, tunga och få kraftiga förvärkar. Det förstnämnda stämmer bra in på mig - jag känner mig mycket tröttare nu av någon anledning och behöver sova mycket mer. Jag blir även mycket snabbare trött av enkla fysiska aktiviteter (handla, promenera hunden, etc). Det är väl egentligen inte så konstigt, kanske. Några kraftiga förvärkar har jag inte haft även om jag nu börjat "få tillbaka" mina sammandragningar, åtminstone. En och annan förvärk blir det varje dag också men inget att hänga i granen.
Lilla Ärtan ligger inbäddad i ca 1L fostervatten och ökar stadigt i vikt. Härligt!
 
Magbild denna vecka (38+2):
 
 

Kommentera här: