Eventfoto

På gården där vi bor har vi fördelat ut de olika arbetsuppgifter/uppdrag som finns mellan oss två familjer givet vad vi tycker är roligast/är bäst på.
Jag sköter exempelvis all barn- och ungdomsverksamhet samt administrativa uppgifter som hemsida, mail, bokningar, osv. (När jag inte är gravid avlastar jag även med djurskötseln).
Bonden (Kristers pappa) sköter maskinpark & underhåll, jordbruk och kringliggande aktiviteter.
Bondens fru sköter om gårdens dagliga skötsel och är huvudansvarig för alla djur.
 
Så vad gör då Krister? Jo, han är eventansvarig!
Vi har flera lokaler på gården som vi hyr ut till fester och event. Framförallt har vi en stor fin loge som vi hyr ut, mestadels till bröllop. Det är något alldeles magiskt med lantliga bröllopsfester i logen, åtminstone tycker jag det. Jag är å andra sidan lite partisk eftersom jag själv gifte mig här hemma på gården och hade bröllopsfesten på logen ;)
 
I vilket fall så har vi runt 15 bröllop på gården varje år och Krister är med och ser till så att bröllopen lever upp till alla de drömmar och idéer som brudparen kan tänkas ha. Jag är en typisk planeringsperson som gärna funderar över saker både en och tre gånger innan jag säger om de kan genomföras eller ej, Krister är inte sån. He makes it happen. Det är en av de saker jag beundrar så mycket hos honom - att han verkligen kan ta en idé och driva igenom den och få den att funka, även om jag tycker det låter crazy från början. Där är det sån tur att vi är varandras motsatser och kan komplettera varandra :)
 
Nåja, nu blev detta ett långt inlägg när det egentligen inte skulle bli det. Det jag egentligen tänkte säga var att jag i helgen hjälpte honom att fota några av de dekorationer som vi hyr ut till brudparen. Det har blivit en del saker genom åren. Dels från vårt egna bröllop men även saker från andras bröllop där han känt att någon haft en bra idé. Då har vi köpt upp deras dekorationer och hyr/lånar sedan ut dem vidare till andra brudpar.
 
Här har vi ett litet axplock, listan är så himla lång egentligen ;) Kristers PDF med tillval är nog typ 10-15 sidor lång...
 
 
 
 
 
 
 
 
Rocky fick vara med och fotografera också :)
 
 
Det var inte så mycket ljus nu när vi fotade men jag tyckte att det gick ganska bra att få till fina bilder ändå. Vi jobbade en del med att öppna så många portar som möjligt för att försöka få in så mycket ljus som det gick utan att skapa för mycket skuggor ;)
 
 
 
 

Kommentera här: