Förvärkar eller inte?

Jag har haft lite småont långt ner i livmodern till och från idag, men inte ont som mensvärk utan som om magen är lite uppblåst och förstoppad typ (vilket den faktiskt inte är just nu - ursäkta infon!) vilket har gjort mig lite fundersam. På väg in till frisören i bilen mådde jag även lite illa, men det gick över efter en stund. Kände inte av någonting alls hos frisören. Väl hemma igen mådde jag lite illa och hade lite ont i magen igen eftersom jag fått hålla mig hela bilvägen hem och jag var bara SÅ kissnödig! haha... 
 
När jag kom hem värmde jag en vetesäck (kände mig frusen) och kröp ner framför TVn. Efter en liten stund drog sammandragningarna igång. Alltså, jag tror att det är sammandragningar och inte förvärkar? Det känns som om att det är lite olika var man läser/vem man pratar med vad som är vad. Mina som jag hade innebar molvärk, men läser man runt kallar vissa det ändå för sammandragningar och andra kallar det förvärkar (eftersom de faktiskt gör lite ont). Medan andra säger att förvärkar kallas det enbart när latensfasen väl är på G.
 
Nu kände jag mig väldigt säker på att detta inte var någon förlossning som startade, eftersom det inte gjorde särskilt ont, men det kändes ändå starkare än vanliga sammandragningar. Jag vill därför kalla dessa, och de liknande som jag hade tidigare veckor, för förvärkar. Men det kanske är felaktig användning av begreppet?
Får nästan ta och fråga min BM när jag ska dit nästa vecka.
 
Ska fortsätta vila upp mig här hemma, kroppen är supertrött just nu av någon anledning!
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Hej,
hittade precis din fina blogg och har läst ikapp. Roligt att följa din resa (jag ligger några månader efter) och kul att se vem det är som bor på gården jag gått förbi så många gånger. Lycka till med allt!

Svar: Så roligt att du hittat hit och stort grattis! :)
Sofie

Kommentera här: