Hallå!

Gillar ni uggla? Då rekommenderar jag hans show "Hallå" starkt!
Det är en monolog med musikinslag där Magnus uggla berättar om sitt liv, med fokus på sina yngre år, sina ungdomsvänner som ledde in honom på artistbanan och relationen till sin familj.
Jag tyckte att det var väldigt gripande och gav mersmak. Låtarna som spelades liksom betonade och förstärkte vikten av det som precis sagts.

Jag och Krister som båda vuxit upp med Ugglas musik i våra hem kände givetvis till alla låtar, även om det kanske fanns någon som vi inte kunde hela texten till. Ändå var det som att upptäcka en helt ny värld när Uggla blandade låtarna med berättelsen om sin uppväxt. Det blev många gånger ett "aha!"-moment. Jättehäftigt.

Det var "tyvärr" mer musik än jag hade väntat mig när Krister berättade om showen så jag satt stora delar och oroade mig för hur det skulle gå med stackars ärtan därinne. Som tur var var det inte koncertvolym men ändå definitivt högre än man har hemma på stereon. Här var det också en fördel att vi satt långt bak tror jag. Jag gjorde mitt bästa och virade runt halsdukar, mössor och vinterjackor runt magen och tänkte därmed att det skyddade mot den värsta volymen.

Så kanske inget bra tips till er i slutet av graviditeten för det är en hel del musik och ca 50% är det riktigt drag i! Skulle väl lägga det på samma nivå som att ha bubblor igång i ett bubbelbad, vilket ju inte rekommenderas mot slutet just pga volymen.

Nu är det stor ålders- och generationsskillnad mellan oss och uggla men jag tyckte ändå att hans budskap resonerade starkt hos mig, särskilt nu när vi snart blir en liten familj. Hyr viktiga familjebanden är, hur barns högsta önskan är att bli bekräftade av sina föräldrar och hur man ska se till att uppskatta det man har då medan man har det.
Starkt och fint. Ja, uggla höll hög klass!

Kommentera här: