Maybeauty

Det är massor av bloggar som kört samarbete med maybeauty på sistone. Jag har länge velat testa deras "the incredible facemask" eftersom jag har en del problem med oren hy. Direkt då jag äter onyttigt (samt dagarna precis innan mens) får jag nya finnar efteråt. Dessutom kände jag att jag inte lär få den typen av "egentid" på flera månader efter att ärtan fötts. När det nu alltså bjöds på 30% rabatt köpte jag hem ett startpaket.

Jag testade masken igår och blev OK nöjd med resultatet. Jag har blandhy och tror denna passar bättre för folk som faktiskt har uteslutande fet hy, eftersom de platser där min hy inte är fet blev väldigt torra av masken. Hela ansiktet blev ändå riktigt mjukt efteråt. Dock dök det upp nya finnar samma kväll/natt och därför tror jag att masken inte kan hjälpa mot de hormonella eller matrelaterade orenheter som jag får (vi hade ätit kladdkaka på kvällen).

Jag ska se till att testa de andra två produkterna i paketet och se om jag gillar dem lite bättre. Spännande! :)

 
 
 

 

Kommentera här: