Tung natt

Idag har jag jobbat hela dagen och kan väl bara konstatera att det är tur att jag har ett stillasittande jobb. Inatt fick jag nämligen inte så mycket sömn.

Jag kände mig ändå rätt nöjd när jag gick och la mig eftersom det var runt 8,5 timme tills klockan skulle ringa. Jag behöver ungefär 7-8h sömn per natt för att känna mig ordentligt utvilad. 

Tyvärr var det inte riktigt så lätt. Jag gick upp för första toa-pausen 00:04 som följdes av ett par sammandragningar/förvärkar som gjorde det svårt att somna om, och så fortsatte det resten av natten. Upp varje timme för toa, sammandragning eller förvärk och sedan oroliga drömmar innan det var dags att vakna igen och börja om karusellen. Jag kände mig helt borta när klockan ringde, men vad gör man?
Antar att det bara är en försmak av vad som komma skall med en liten bebis hemma sen. Och där har man ju dessutom någon annans behov att passa också, plus all den oro som lär komma med att bli förälder. 

Trots det skulle jag uppskatta några fler sammanhängande timmar med skönhetssömn varje natt ;)
Så... pretty please?

 

 
Ärtan har varit superaktiv inne i magen idag. Det känns väldigt skönt så jag slipper oroa mig för det när jag är så här pass trött. Hon verkar inte det minsta trött utan sparkar och sträcker på sig så gott hon kan i princip hela tiden. 
 
 

Kommentera här: