Vaggan på plats i barnrummet

Nu börjar det bli ordning på riktigt i barnrummet. Vi har dels fixat med ett inlägg till skötbordet (ni vet, den där mjuka dynan), plastad frotté till både vagga & säng, belysning och lite annat smått & gott som behövde fixas. Det som återstår fortfarande är en babysitter (som mamma & pappa ev. har på vinden, vi får se) samt en pall till duschen.
Jag har egentligen önskat en duschpall under hela graviditeten (älskar att sitta & duscha, särskilt nu när jag är så tung) och tror att det vore bra vid förlossningen. Problemet är att vi haft svårt att hitta en bra pall - de flesta har ju liksom mönster i plasten och det är ju inte så mysigt att sitta på precis! Det bästa vore ju en sån som de har på Yasuragi, kanske får sno en från dem, hehe.. ;)
 
Nu är i vilket fall vaggan på plats i barnrummet och det ser så fint ut tycker jag! Vaggan kommer vi nog använda när Ärtan är lite större eftersom den inte riktigt får plats i vårt sovrum och vi vill ju definitivt att hon ska sova inne hos oss åtminstone första månaderna. Alternativt kanske vi bär ner den istället så att hon kan sova i den i vardagsrummet eller liknande, vi får se vad som passar oss bäst just då för stunden.
Oavsett är den riktigt fin och så är det lite extra härligt att både jag och min syster sovit i den!
 
 
 
När E & W var här förra helgen fick jag förresten mycket beröm för babynestet som jag sytt åt Ärtan, vilket såklart värmde väldigt! Jag fick lova att göra ett likadant/liknande när det är dags för dem att skaffa barn, även om det ligger lite längre fram i tiden för dem. Fint betyg tycker jag :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: