Blandad natt

Vår underbara tjej började med två perfekta sovstunder inatt mellan 20:50-23:30 och sedan 00:10-03:30. Och då var det ändå jag som väckte henne kl 03:30 eftersom jag tyckte det var dags för henne att äta lite. 


Sen blev det lite sämre då hon inte ville/kunde somna om och kändes riktigt ledsen. Ingenting hjälpte, inte bröstet, inte närhet, inte ny blöja... jag försökte i en timma och sen tog Krister över i en timma. Efter det ville hon amma igen och kunde då somna om som tur var. Vågade dock inte lägga över henne i nestet med risk för att hon skulle vakna så hon fick sova i min säng medan jag gick och la mig bredvid Krister ;) där kunde hon sen sova ytterligare 2,5 timme innan det var dags att gå upp. Skönt det!

Idag har vi tagit det ganska så lugnt. Tog en långdusch, gick på promenad m Idun i bärselen (för mkt snö för vagnen) och startat en tvätt. I övrigt ammar vi ofta på förmiddagar - i snitt varje 1,5 timme. Nu har hon sovit sen kl 13 och ser ut att kunna sova någon timma till.
Nu sitter vi och slötittar lite på film, jobbar med datorerna och så har jag tränat mammamagen lite ;) är nu halvvägs genom nivå 2 och tycker att det går alldeles lagom snabbt framåt.

Igår hade vi en riktigt mysig dag. Först en superfin natt med matning var tredje timme och sen ganska tidig uppstigning. Vid 10 kom mamma över och vi begav oss ut på slädtur alla 4 och vovven. Så mysigt! Och kul att kunna göra min första hästaktivitet efter förlossningen :) Efter lite fika åkte mamma hem och Krister storstädade huset medan jag satt och ammade. Så skönt!
På eftermiddagen sen var jag ute i 45 minuter och hejade lite på ledarna & barnen i ungdomsverksamheten jag håller i. Jag ska börja vara med på riktigt igen först nästa vecka, hoppas och tror att det ska funka fint m Idun :)


Kommentera här: