Tiden går så fort

Igår var vi iväg på hörselscreening med Idun, hon blev godkänd & det kändes riktigt skönt! Hon har liksom reagerat väldigt lite på höga ljud här hemma (stänga bakluckan, tvättmaskin, tappad disk) så jag har varit lite orolig att hörseln var nedsatt  - så var det alltså inte! Skönt :) som vanligt oroar jag mig i onödan.

Efter besöket igår kl 9 (som gick supersnabbt åkte vi hem till min syster för lite fika & för att hämta upp vovven som bott där ett par dagar. Jättefina tulpaner hade vi med oss, nästan så jag blev sugen att köpa en bunt till oss själva också ;)
Därefter hem för kompletterings-amning, lunch och barnvagnspromenad. Inte lika lång idag - jag lärde mig min läxa ;) var väl 1,5-2km ungefär. Sen gick vi och sa hej till kristers pappa & fru som bistod våra fårklippare. Skönt för fåren att bli av med det värsta rufset nu inför lammning!
Sen blev det lite jobb vid datorn medan Idun sov i min famn - så mysigt! Försöker beta av allt nytt varje dag så det inte hopar sig, det är så jobbigt att gå in och se 40 obesvarade mail & lägeranmälningar istället för typ 10. Men vill å andra sidan inte sitta för länge med det varje dag. Balansgång ;)

Amningssessionen blev sen inte så bra. Det sved & gjorde ont hur jag än bar mig åt så det kändes rätt så hopplöst. Men hon fick i sig mat sen i alla fall. Även amningen vid middagstid var lite sådär och jag började känna mig riktigt ledsen eftersom det gått bra innan. Nästa omgång körde jag liggandes i sängen och kunde då känna mig nöjd - inte så ont & ingen deformation/vithet efteråt. Troligtvis lite blåsor som spökar, inte iduns & min teknik. Idag har det känts mycket bättre.

Vi har varit väldigt sega här hemma idag. Öppna förskolan var här på gården och en gammal kollega till mig var här med sina barn så jag och Idun gick ut och sa hej. Hon blev dock snabbt hungrig (trots maratonätning hela morgonen) och vi gick in. Därefter 1,5 timma amning, blöjbyte o dyl framför en film. 
Hennes navelstump har börjat lossna och det känns lite läskigt iom att det kommer lite blod och var och den sitter precis i blöjkanten. Förhoppningsvis lossnar den helt snart.
Nu ska jag försöka få med mig Krister, Idun och Rocky ut på promenad en kortis. Det vore mysigt, jag behöver lite ny energi.

Kommentera här: