Underbar natt

amnings- och sömnmässigt!

Idun fortsatte med sin maratonätning hela eftermiddagen igår och stundvis kunde jag fundera på om hon inte fick i sig något. Men när jag handmjölkade så rann det på bra så hon var nog bara extra hungrig igår. För det var inte bara snuttande, utan riktiga sug, hela kvällen. Varje session snittade 1h15m-1h30h och jag kände mig lite fastlåst. Som tur var hade obehaget/svidet från dagen innan släppt. 
Det hela vände vid amningen strax innan kl 20. Då ammade hon i 15 min och somnade sen mätt & nöjd vid bröstet. Vilken lättnad! Resten av natten har gått i samma mönster ungefär - ca 40 min för amning, rapning och blöjbyte var tredje timme. Jätteskönt & mkt kvalitetsömn. Vi valde att inte ställa några klockor utan väntade tills hon vaknade. Men det blev automatiskt varje 2,5-3h, så vi håller det ordinerade schemat fint :)

Tack vare detta har jag känt mig riktigt pigg och fräsch idag och har hunnit med en långdusch, långpromenad, lagat lunch & preppat middagen utöver de tre amningar vi också hunnit med! Känns kul, särskilt eftersom Krister var iväg på jobb i 2 timmar och jag fick "klara mig själv" helt då.

Nu ska jag plocka här hemma, sen blir det nog till att amma lite igen medan Krister bakar och sen om 1,5 timme kommer hans mamma på besök! Det blir trevligt :)

När jag får tid över ska jag lägga över alla foton jag tagit sen Idun kom till oss. Har även lite magbilder som kommer lite senare! 

Kommentera här: