Fasta rutiner

Jag märkte tidigt att Idun mår bäst av fasta rutiner. Vi började redan när hon var 2 månader, då med maten. framförallt var det för att jag då skulle börja jobba igen och det var smidigt att kunna schemalägga det runt amningen och även veta om/hur mycket jag behövde pumpa. 

De första 2 månaderna fick Idun amma helt fritt och jag kände mig som en levande godispåse som bebisen inte kunde hålla fingrarna från, haha! 
Skönare blev det sen när vi ammade strikt var 3e timme men hade gott om tid att göra det på. När vi väl kommit in i de rutinerna var det jobbigt om de rubbades, att jag tex bad henne amma efter bara 2 timmar - då hann hon inte bli tillräckligt hungrig och åt inte ordentligt vilket sabbade nästa amning, osv. 

Vi har behållt samma tänk att rutiner är bra och för det mesta har vi ett schema som rullar på rätt bra!
Runt 06/07: upp & grötfrukost med K
09: mellis
09:20 långpromenad med vovven, Idun somnar i vagnen och sover ca 1h
12: lunch
12-14:30 Iduns piggaste period under dagen. Här leker hon gärna på egen hand och jag brukar kunna klämma in lite datorjobb.
14:30-15 sjukt trött tjej
15: mellis
15:20 långpromenad med vovven, Idun somnar i vagnen och jag väcker henne efter Max 1,5h
18 middag
19/19:30 läsa bok, byta blöja, ta på pyjamas och borsta tänderna medan K fixar vällingen
19:30/20 K nattar, tar varierande lång tid.
Vanligtvis vaknar hon någon gång per natt och vill ha nappen, ibland inte alls. Peppar peppar att detta håller i sig säger jag bara!
Tycker hon sover mycket om dagarna (mer än tidigare) så om hon börjar krångla om nätterna nu blir det det första vi drar in på. 
Vi har världens bästa tjej <3 

(null)

Kommentera här: