Idag 3/1-2018

Ny dag! Idag är jag inte lika trött som jag var vid samma tid igår. Jag hoppas att det betyder att den envisa förkylningen som jag dragit runt på håller på att ge med sig.
Jag har ätit massor av apelsiner och hoppas få i mig ordentligt med C-vitaminer. Även Idun har fått sin beskärda del av apelsiner.
Hennes förkylning är nu mycket bättre, näsan är ren och hon är betydligt piggare. Väldigt skönt såklart men inatt vaknade hon kl 02 och var vaken, det har inte hänt på flera veckor. Vi har bara behövt gå in, stoppa i nappen och gå ut. Nu tog det 15 minuter att natta om, vilket är ovant minst sagt. Sedan vaknade hon redan 5:45, vilket också var länge sen sist nu. Men det kunde givetvis varit värre.

Idag har jag jobbat någon timme, lagat middag, tagit långpromenader med vovven och lekt med Idun. Idag läste vi "jag är en liten rosa gris" för första gången, en riktig hit! 
Sen tog Krister 2 timmars paus från jobbet så att jag kunde smita ut och rida när vädret var så pass fint! Mer om det i annat inlägg, kanske. Men det började tyvärr regna innan jag hann in igen.
Idun har idag roat sig med att stå upp i gåvagnen... alltså vår lilla busunge! Supernöjd är hon också, står där o ropar för att vi ska titta!

Nu börjar det närma sig läggdags för lilla tjejen här så nu börjar hon bli lite smågrinig. Tror vi ska sätta oss o sjunga lite och sen läsa&peka lite!

(null)

Kommentera här: