Idag 4/1-2018

Jag började morgonen jättehurtigt med att dra till gymmet och springa 4,5 km. Det var ingen rekordtid precis, fick håll i högersidan efter typ 12 minuter (då jag brukar få endorfin-påslag och kunna öka som mest) så det blev mest till att hålla ut på ynka 11km/h. Kunde spurta lite i slutet o jobba ikapp lite tid, så totalt blev det alltså 4,5km på 24 minuter. Nu är jag ju sjuk men jag försöker jobba mig tillbaka till 5km på 25 minuter som jag körde innan graviditeten med Idun.
 
Idag har jag och Krister båda jobbat lite grann. Han hade inte så brådskande jobb och kunde därför hålla ett öga på Idun medan jag fick chans att jobba. Januari betyder ju bokslut med allt vad det innebär och eftersom jag är ekonomiansvarig på vårt företag faller det på min lott att fixa. Men jag har fina mallar som jag fixade förra året så idag har jag i princip kunnat arbeta färdigt hela bokslutet på kanske 4-5 timmar, vilket känns bra. Årsredovisningen är påbörjad också. Nu väntar jag bara på om det kommer några fler grejer som avser 2017 innan jag bokför skatt & resultat, annars är det framkört fint. Det brukar komma någon bankkostnad osv.
 
I övrigt har jag inte gjort många knop. Som vanligt två långpromenader med Rocky & vagnen, har vikt lite tvätt (Idun hjälpte till, hehe..) och lagat middag. Idag blev det sparrissoppa och ugnspannkaka, mums! Jag gjorde ugnspannkakan utan salt så Idun ska få det till mellis imorgon. Hon fick smaka idag och det var en riktig hit!
 
Sedan har vi sjungit lite, läst lite bok och lekt med klossar och gåvagn. Idun gillar att styla och körde gåvagn med 1 hand, sötnöten!
 
 
 
Nu har vi precis fixat oss iordning efter en dusch, bytt till engångsblöja och pyjamas samt borstat tänderna. Hon har börjat bli så duktig på det nu, även om hon fortfarande mest vill suga på tandborsten... hehe!
 

Kommentera här: