Middagsprojekt

Dagens middagsprojekt var just det... Ett litet projekt!
Jag ville försöka mig på att göra gnocchi för första gången och det var tidskrävande, minst sagt. Lägg till en något missnöjd bebis på detta som helst av allt ville sitta i knäet eller hänga på höften och en pappa som egentligen behövde få lite jobb gjort. Men med lite gos så blev I övertalad att det var lite mysigt att hänga med mamma i köket ändå, åtminstone en stund. Sen var det pappas knä som gällde.
 
Det tog mycket längre tid än jag trodde att få till en bra deg och att rulla ut allting i längder och snitta det i ungefär rätt storlek. Sen tyckte jag inte heller att mina färdiga små degklimpar liknade gnocchis alls, faktiskt. 
 
Mina gnocchis i väntan på att kokas
 
Nåja, smaken och konsistensen var densamma som på de jag köpte i affären förrförra veckan så jag tyckte att det dög. Det är ju ändå bara vi som ska äta dem, jag lär ju inte gå och tävla i svenska masterchef precis!
 
Kollar man in veckomatsedeln för denna vecka ser man att det står Gnocchi med ugnsrostad halloumi, sötpotatis och valnötter på menyn idag. Det var just vad vi åt också. Jag kan garantera att det är supergott, tummen upp från alla i detta hushåll åtminstone!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: