Sovmorgon

För andra morgonen i rad sover Idun vidare trots att vi andra går upp. Det enda vi ändrat på är att vi dragit ner mörkläggningsgardinen helt i hennes rum och släckt all belysning helt. Vi kör vidare så här och hoppas det fortsätter funka för det är ganska skönt att kunna ta det lite lugnt på morgonen!

Idag smet jag till gymmet strax efter kl 6, besluten om att springa milen på mindre än 1 timma. Det gjorde jag också men det kändes inte så bra som jag ville. Jag fick håll och magen kändes konstig/spänd, så jag ska prova att inte köra så stötig träning framöver. Får köra crosstrainern istället för löpband och se om jag märker skillnad. Kan ju bara vara att magmusklerna är ovana/otränade. Men jag är lite osäker över diastasen så jag tar hellre det säkra före. (Jag har ingen bred men ganska djup diastas, kanske 1cm bred och 1-1,5cm djup. Men inga bekymmer/symptom).

När jag kom hem strax efter 8 hade hushållet precis klivit upp och ätit frukost. Jag mötte dem i dörren när de skulle ut på morgonpromenaden. Så det blev lite sovmorgon för dem!

(null)

Nu ligger jag på golvet och vilar medan jag tittar på när Idun leker. Förut lekte vi lite tillsammans men nu ville hon leka lite själv. K jobbar hemma idag och vi väntar besök från Is kusin vid lunch och av min mormor någon gång efter lunch. Ikväll har vi lite annat besök över på middag så det blir en riktigt social dag för oss!

(null)

(null)
Från promenaderna i förrgår, jag älskar att fota i motljus för det blir så effektfullt!

Kommentarer:

1 e:

Haha så olika det kan vara! Vår tjej född i februari-17 sover fortfarande jättedåligt, vaknar ca varannan timme hela nätterna. Skulle verkligen aldrig drömma om att gå hemifrån vid kl 6 på morgonen om det inte vore en fruktansvärd nödsituation (knappt ens då tror jag) 😂

Svar: Ja, så olika det kan vara! Jag är väldigt tacksam över att sömnen har gått så bra för I, man mår så mycket bättre med en ordentlig natt under bältet. Jag tror att mycket handlar om att barn utvecklas olika fort på olika plan - I har jättebra finmotorik och bra sovrutiner men i gengäld har hon inte sagt ett enda ord ännu och hon verkar inte intresserad av att börja gå 😂 jag hoppas att era nätter blir bättre snart!
Sofie

Kommentera här: