Veckans matsedel

Skriver hela bloggen för egen del att kunna titta tillbaka på fina bilder och vad jag gjorde/tänkte då osv. Men detta med veckans matsedel är ännu mer så för jag får ofta idébrist när jag ska skriva veckans matplanering och därför tänker jag att det kan vara smidigt att ha det samlat här på bloggen! Då kanske jag tvingas till variation då jag annars skulle skämmas för mycket, hehe... 
 
Vecka 1 - 2018
Måndag: Vegetarisk texmex-gryta med hemmagjorda tortillas och guacamole (rester från frysen)
Tisdag: torskrygg i ugn med broccolimos och hummersmakande dillsås
Onsdag: Kantarellpaj på grovt dinkelmjöl med smak av balsamico och timjan
Torsdag: Sparrissoppa och ugnspannkaka
Fredag: Lammfärsbiffar på eget lamm med rödlök, honung och fetaost. Serveras med brioche-bröd och tzatziki.
Lördag: Lax i ugn med rotsaker och dipp på crémè fraiche, rödlök och fetaost
Söndag: Gnocchi med ugnsrostad halloumi, sötpotatis och valnötter
 
(Nästan alla mina recept kommer från Linnéas Skafferi eller Alicias kokbok - sök bara på google om ni är sugna på något)
 
 

Kommentera här: