Gravid i smyg - vecka 7-8

Dessa veckor har inte varit jättekul att vara gravid i och med att det varit sjukstuga hemma hos oss! I samband med att jag blev sjuk började jag även känna av illamående. I början trodde jag att det berodde på sjukdomen men eftersom illamåendet blev kvar även när jag blev friskare så fick jag stryka den tanken.
Nu har det gått två veckor och jag är fortfarande inte helt hundra. Tror att min kropp har lite extra svårt att få energin att räcka till nu när det är så mycket som händer i graviditeten. Försöker ta det så lugnt som jag kan med tanke på jobb och låta kroppen vila sig i form.

Jag var på inskrivningsbesök hos min barnmorska Gunilla (samma som med I) och det var så roligt att träffa henne igen. Alltså det är helt sjukt vilket förtroende jag fått för barnmorskor genom min förra graviditet, jag har kanske bara haft tur men har inte stött på någon trångsynt/okunnig/etc barnmorska någonstans på vägen. Alla lika omhändertagande och liksom helt rätt i sina jobb.

Nåja, det var nog allt för denna vecka! Nu håller vi tummarna för en friskare vecka 9! ;)

(null)

Kommentera här: