Gravid i smyg - vecka 13

Missfallsrisken har minskat drastiskt, trots det har vi inte berättat för någon att vi väntar barn igen. Varför?
Jag vill vänta in ultraljudet på onsdag. Jag känner mig egentligen inte alls orolig för att få missfall men det finns ändå någon typ av oroskänsla som gnager, att allt kanske inte är helt 100.
Jag tror det beror på att jag mått så pass dåligt under denna graviditet i jämförelse med den förra. Då märkte jag knappt av att jag var gravid. Jag hoppas bara inte att symptomen betyder att någonting är fel och egentligen finns väl inga belägg för det.
Förra gången berättade vi för min familj i typ... vecka 9 tror jag. Så det blir sent nu med v 13/14. Och det är lite konstigt att inte ha gjort det för om någonting är fel så vill jag ju kunna dela det med dem?
Kan jag skylla på graviditetshormoner att jag velat hålla det hemligt?
Jag vet faktiskt inte.
Men det är lite ologiskt.
 
Hur mår jag nu då?
Mycket bättre faktiskt. Illamåendet kommer ibland men då känns det just som illamående, de senaste dagarna har jag sluppit huvudvärk och frossa. Jag har ändå varit väldigt trött under vissa perioder under dagen, tex efter/innan måltider. Men känns mycket mer OK nu. Hoppas givetvis på att det blir ännu bättre sen.
Magen syns nu! "Massvis" på kvällen (kommer titta tillbaka på detta och skratta sen, jag blir ju enorm som gravid, haha!) men inte så mycket på morgonen. Jag fortsätter att göra MammaMage-övningar när jag minns för jag tror att det är OK några veckor till. Men jag har sänkt nivån lite. Jag tänker att så länge jag får kontakt med bukmuskulaturen så går det bra.
Brösten känns ännu inte ömma och har inte vuxit. Ömheten fick jag tidigt men tillväxten kom först i v 15 typ förra gången tror jag. Och nu är de väl redan uttänjda efter graviditet & amning med I så det är kanske inte så konstigt. Var ju bara 6 månader sen vi slutade amma, om ens det.
 
I har haft uschlig läggning igårkväll igen, stackaren. Men nu fick jag vakna och gå upp i fred när hon sov vidare, guld värt! Ska smita och äta lite frukost och hoppas hon sover ut ordentligt nu.
 
(null)
 

Kommentera här: