Så trött på sjukdomar nu!

Idun har varit sjuk sen sist jag skrev. K föll dit efter en vecka (runt den 17e) och hann precis bli frisk lagom till att jag blev sjuk förra helgen (25e, i god tid till min födelsedag i måndags). Jag mår fortfarande inte särskilt mycket bättre och K börjar nu bli sjuk igen!
Värst är det för I som alltså varit sjuk till och från i tre hela veckor nu, inte ok! Stackars liten... vi ringde till husläkaren idag men det var tydligen helt normalt med 3v-influensa med hosta när barnen är 1-3 år. Inget att oroa sig för så länge allmäntillståndet är gott.
Det värsta är nog hostan, den stör henne om nätterna och vi är uppe varannan timme ungefär och kollar henne. De senaste nätterna har hon vaknat av hostan runt 2-3 och då fått sova vidare i vår säng.
Detta tär ju givetvis på oss också och det funkar när åtminstone en är frisk men i dagsläget är det rätt så tufft. Särskilt iom att vi är egenföretagare och inte bara kan vara sjuklediga från våra jobb, då finns det ingen annan som gör det.
Därför var det guld värt att åka ner till västkusten över påsk och bli bortskämda av mina föräldrar med lagad mat, underhållning för I och trevligt sällskap. Superväder var det ju dessutom. Sånt gör gott!
Idag är det röd dag men jag åkte till min klients kontor tidigt och betade av en heldag, eftersom jag har så fullt upp denna vecka. Vi har läger på gården och det ska bli supermysigt! Men då blir det svårt med kontorsjobb så jag har dragit ner det till bara 2 dagar denna vecka. Efter jobbet var det handling hem & till läger och nu är jag helt slut.
Om I och vi inte blivit sjuka hade det nog känts OK men nu har det verkligen varit lite kämpigt för oss alla att jag är iväg 3 heldagar samtidigt som alla mina kvällskurser drar igång. Har varit svårt för både mig o K att få livet att gå ihop iom att han har en arbetsbörda på ca 3dgr/vecka nu ändå. Funkar ju inte att han jobbar kväll när jag bara kommer hem och lägger mig i sängen eller vice versa. 
Ja ni hör ju. Men snart är det maj och då jobbar jag bara hemma på gården eller hemifrån, det ser jag fram emot. Min klient ville förlänga avtalet, men vi får se - vill inte överboka maj också. 

Nu har K gett I middag och vi ska väl försöka få i oss någonting också. Jag har trötthetsfrossa & ont i halsen så känner mig inte jättehungrig just nu.

(null)

Kommentera här: