Vårblommor från trädgården

Ikväll har mina föräldrar bjudit in oss på grillmiddag så då ville jag ha med mig någonting till dem. Därför är det extra roligt att det växer massvis med fina små gula vårblommor i slänten nedanför vårt torp. Jag och I och Rocky satte oss där en stund nu och plockade ihop en liten bukett till min kära mor och far. Blev sådär lantligt och slarvigt fint! 

Idag har jag hängt med nia på ponnyridningen. I fick prova att rida henne också medan en av de andra tjejerna ledde, det gick superfint! I tröttnade ganska fort och jag var snabb att plocka ner henne innan hon blev ledsen, avskyr när föräldrar tvingar sina småbarn att rida färdigt rundan fastän de gråter och skriker och inte vill mer. Förstår inte poängen då. Dessutom vill man ju sluta på topp så hon fortsätter tycka att detta med ridning är superskoj 😉
Nia skötte sig superbra och fick tummen upp av alla inblandade. Så skönt att hon blivit så trygg och stabil nu!
K har jobbat lite samt jobbat på med växthuset idag. Han och I var även iväg och köpte jord på förmiddagen lagom så att I kunde ta sitt fm-sov i bilen. Smidigt! 
Em-sover blev när vi cyklade till macken och köpte glass, mums! I älskar cykelvagnen.
Nu är min energi lite sådär slut, jag har fått ta en lång varm dusch och ska byta av K som I-vakt medan han nu får duscha.
Klart slut!

(null)

Kommentera här: