Gårdsansvariga

Denna helg är vi gårdsansvariga, vi är det var tredje helg. Vi turas om med Ks pappa (med fru) och farbror. Det är både mysigt och lite jobbigt att ha helgen. När jag pluggade förut så jobbade jag extra varannan helg på K-Rauta och då lovade jag mig själv att aldrig jobba helg igen när jag väl var färdig med studierna. Nu blev det inte så, och ibland kan det kännas jobbigt att inte kunna delta i festligheter eller annat eftersom vi måste vara hemma. Å andra sidan älskar jag ju gården, djuren och alla ungdomar som hänger här. Roligt är det med trevliga besökare också och de flesta är faktiskt sådana även om vi tyvärr får några av den andra sorten också. Ska man ha ett helgjobb så är det helt klart detta man ska göra i alla fall! 

Idag har dagen gått i ett. Igårkväll var vi iväg på 29-årskalas hos en tjej som jag pluggade ekonomi med. Det var så himla trevligt så vi som skulle avslutat o åkt hem kl 22 stannade kvar till strax efter midnatt. Så kan det bli! 
Vi var inte i säng förrän 01:30 och väckarklockan stod på 06:30... ja, ni kan ju tänka er! K var världens bästa och lät mig ta sovmorgon med I (eftersom hon inte vaknade då ville vi inte väcka henne) och jag fick sova till 07:30. Så behövligt!

Jag har ridit Nia, tränat vår andra unghäst Plopp från marken, kört släde och ätit grillunch med syrran+sambo, skött om djuren, mockat stallet och tolkat med stalltjejerna!! Äntligen! Nu var det dags!

Vi hade Wio (bästa tolkningsponnyn) och Silver. Silver hade aldrig tolkats förut men han är en sån supertrygg ponny att jag inte var orolig. Han är inkörd sen i höstas så nu drog vi bara lite linor innan vi provade på lite försiktigt. Han skötte sig utmärkt! Han var lika lugn och snäll som vanligt. Wio taggade till som vanligt så då hade vi en av varje sort, hehe...
Tjejerna var superduktiga - de hade aldrig tolkat förut och det var flera som höll sig kvar på pulkan i galopp så tummen upp för dem! Det är svårare än det ser ut. 

(null)
Nu var det länge sen Ploppisen hade träns på sig så det tuggades en del.

(null)
Sötponnyn och jag tog oss ut på en uteritt i det underbara vädret. Välbehövligt efter mycket (tråkigt) nötande på ridbanan. Hon är så duktig!

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: