Idag 5/1-2018

Idag har jag haft en så mysig dag med Idun. Jag har verkligen så mycket jag kan känna mig tacksam för, bara innan jag klev upp. Dels att Idun, som vaknade kl 04:50, somnade om helt på egen hand så jag slapp gå upp. Dels att jag vaknade av mig själv pigg & fräsch kl 05:40 och att Idun sov vidare till kl 06. Sån skön start på dagen!
 
Jag smet iväg till gymmet där runt 6:30 och kunde vara hemma till kl 8 när K skulle gå på sin arbetsdag. Efter det har vi tagit det lite lugnt. Lekt och övat på att gå med gåvagnen, ätit ugnspannkaka till mellis (smarrigt!) och tagit två långpromenader med vovven. Efter lunch ville Idun leka lite själv så då jobbade jag vidare med bokslutet och började förbereda årsredovisningen också. Där blir det lite ändringar eftersom K sa upp sig från sitt jobb i september och började jobba som konsult istället, därmed fick vi en ny business area i företaget.
 
K hade ett möte med en klient tidigare idag. Hade han varit hemma och jobbat hade jag försökt smita ut och träna Nia efter lunch istället när Idun var så glad. Det får bli imorgon istället när vi båda är lediga. På vägen hem därifrån sms:ade han och sa att vår vän W (även bestman på bröllopet och vår tredje sambo) skulle äta middag med oss. Jättetrevligt! W har en så härlig världssyn och sån underbar energi, han kan verkligen engagera sig och intressera sig för vad som helst. Det är svårt att inte ryckas med. Så ikväll lär vi prata länge och kanske spela något spel ihop!
 
Nu leker I med sin rosa balettgris. Den är så himla söt! Och hon med såklart :) Ska gå och gosa och busa lite med henne nu, om jag får vara med i leken vill säga!
 
 
 
 

Kommentera här: