Jag känner mig så lat

För någon vecka sen var jag inne i en bra rutin med tidiga mornar, besök på gymmet och hälsosam mat. Tyvärr är det lite så för mig att när jag då unnar mig något att en sak leder till en annan och så vidare. 
Jag bakade bullar i slutet av förra veckan och då även semlor. Attans vad gott det är med semla hörni! Särskilt med egengjord mandelmassa och gott om vispgrädde till. Vanilj- och florsocker ovanpå. Mums!

(null)

Och man får unna sig! Jag förespråkar verkligen inte ett nitiskt sunt leverne. Bara det att halvmesyr inte riktigt funkar för mig. Jag måste behålla viss disciplin annars faller allt.
Vad gör då det?
Dels får jag så ont i magen av för mycket fett. Har ju pratat lite förut om att jag inte klarar av att äta chips. Detsamma gäller grädde och liknande. Sedan blir jag så trött av det också. Slapp i kropp & viljestyrka liksom, men det är lite svårt att förklara.
Hur min hy blir ska vi inte ens börja diskutera.
Suck. Så nu vill jag rycka tag i mig själv och komma igång igen. Men nu ska vi till fjällen på söndag (Yay!) och då vill jag verkligen inte leva sunt, hehe! Nejnej, jag sk njuta av våfflor, semlor, varm choklad med vispgrädde och fika i toppstugan! 
Det får bli ordning o reda när vi kommer hem igen istället!

Kommentera här: