Pulkapromenad

Alltså, att vakna upp till detta vita imorse! 
Inatt ven vinden något så otroligt, huset kved och darrade så vi hade svårt att somna. Det är ju inte så täta väggar i vårt kära gamla torp (byggt anno 1832) så det var svårt att hålla upp värmen inne. 
Till morgonen hade vinden lagt sig och en helt ny vit värld visade sig! 
Det var fortfarande mörkt ute när jag tassade upp och tyst klädde på mig mina träningskläder. Fortfarande mörkt på himlen när jag gick ut och borstade av bilen. Trots det var det ljust! Den vita marken fick allt att lysa upp. Det var dags för snön att komma, jag är så glad att den är här.

Det blev en mysig pulkapromenad med I och Rocky tidigare idag. Efter det jobbade jag i ett par timmar eftersom K var hemma och sen åkte vi till centrum för att hämta ut lite paket och fika. Hämtade ut företagsbilen som fått rutan lagad också. 

(null)
Mysig promenad

Nu har vi ätit en god middag och jag kom då på att jag glömt lägga upp en veckomatsedel för denna vecka, så det ska jag ordna med nu.

Efter det ska jag sätta mig och läsa en avkopplande bok. Jag kan läsa lite allt möjligt men just för avkoppling så blir det mest fantasy. Då försvinner man verkligen in i en annan värld och kopplar av helt och hållet! Terry Pratchett är en av mina favoritförfattare, hans böcker är fantasifulla, roliga och nytänkande.

I har klättrat in i sin leksakslåda och sitter och skrattar och pillar, sötnöten! Vi har världens finaste, så smart, finurlig och glad unge!

Kommentera här: