Som en söndagsmorgon

Mörkt, tyst. Bara skenet från mitt lilla tända ljus som lyser upp morgonen. Framförallt lugnt och stilla.
Åh vad jag uppskattar sådana här mornar!
Klockan är 6:30 och K har åkt in till stan för att jobba en fullpackad dag igen. Tvärt emot mig. Vi var ett riktigt tråkigt par igårkväll som, efter att I nattats, inte la oss i soffan och gosade. Nej, vi satte oss vid varsin dator och tog tag i våra respektive jobb istället. Bara att för mig innebar de 1,5h innan läggdags att jag inte har något mer arbete idag. Känslan är som efter en tenta, ungefär. Avslappnad och nöjd över att vara klar.
Så nu sitter jag här i mörkret med en kopp te och njuter. Vovven ligger vid mina fötter och tar det lugnt. 
En bra morgon.

Jag hoppas att ni också har en bra morgon!

(null)

Kommentera här: