Vad har jag haft för mig?

Den senaste veckan har varit sådan att det både hänt väldigt mycket men samtidigt väldigt lite. Det har dels regnat in jobb (känns det som, haha!), vi har haft en del besök över samt varit över på besök hos andra, jag har bakat och givetvis gosat en massa med I! 
Det som har tagit en stor del av min kreativa energi är att jag planerar en överraskning som ska ske om ett par veckor. Jag tycker festplanering är riktigt skoj och detta är både matlagning, bakning, dekorationer, lekar och diverse andra saker som ska fixas. Jättekul! 
Jag är en riktig ordnings- och planeringsmänniska (typisk ekonom) så jag har givetvis satt upp ett excel-ark till min planering. Standard. I förra veckan la jag en stor beställning på Panduros utförsäljning (många produkter på 70%) och fick hem dem till helgen så denna vecka har det blivit en stor del klippa & klistra. 
Jag hoppas att det blir en lyckad tillställning och kommer givetvis att dokumentera massor. Det blir nog ett helt eget inlägg med tips för andra som planerar något av samma sort längre fram. 
 
I fredags var min mamma över på besök och hängde lite med I. I lördags kom Ks mamma på besök och tog med sig sin vovve Elsa - det tyckte I var jättespännande eftersom hon är mycket större än vad Rocky är. I söndags åkte vi in en sväng till gamla stan för att promenera och handla en födelsedagspresent, jättemysigt! På kvällen var det Söndagsmiddag hos mamma och pappa som bjöd på godaste skaldjurspastan med bl.a musslor och räkor rostade i olivolja och vitlök... Mmmm!
Igår hände inte så mycket, men jag och I tog ett bad i vårt utespa (K jobbade hela dagen). Det är verkligen en ynnest att kunna få spendera dagarna så!
 
Idag var vi över hos min farmor och hälsade på. Hon fyllde 80 för någon vecka sedan men vår present hade inte hunnit fram i tid till firandet så nu åkte vi förbi idag istället för att överlämna den. Jag hade lagat en paj och K hade fixat en sallad som vi hade med oss. Det var urmysigt att träffa farmor igen och det känns så trist att vi inte åker dit oftare, men så är det. Det är på andra sidan stan och jag vill helst inte åka så långt själv med I där bak i det fall att hon skulle bli störtledsen. Det är motorväg och ofta väldigt trafikerat hela vägen så inte helt lätt att stanna hur som helst. 
I vilket fall har farmor också en vovve - en gammal welsh springer spaniel som heter Molly - som också var jättespännande såklart! Tur att hon är en snäll gammal tant som inte bryr sig om en busig bebis som far runt! 
Presenten till farmor var i vilket fall en fotobok över Is första år. Det blev jätteuppskattat och är alltså ett hett tips!
 
 
 
 

Kommentera här: