Vinternöjen

Ännu en gång har vi slut på ägg här hemma. Nog för att vi konsumerar mycket ägg, men hur är det möjligt att jag missräknar så vid Matplanering/upprättande av inköpslista? Denna gång var det dessutom tomt i hönshuset. Antingen har lilla Grå fattat vinken nu när det snöat eller så har någon släkting hunnit före mig. Nåja, tomt var det i alla fall.
Jag har haft som plan flera dagar denna vecka att ge mig ut på en slädtur eller liknande. I onsdags skulle jag och K ha kört och igår jag och syrran. Vi sköt på det tills idag och nu blir det inte av heller, tyvärr.
Det är lite svårt det där eftersom jag måste ha riktigt bra med flax för att kunna få till en slädtur på egen hand i och med I. Det är just att hämta i hagen som är bekymret. När hästen väl är hämtad är resten inga större problem. Egentligen gör jag det kanske till en större sak än vad det är. Enklast är det i vilket fall om man är två.
 
 
Idag var det dock en så strålande vacker dag att inte de mest enträgna negativa tankarna och "tänk om" kunde stoppa mig. Så jag klädde på oss och gick ner till hagen för att hämta in hästen. Hade med vovven som underhållning för lillan medan jag gick in i hagen. Det var inga problem, men hon ropade när hon fick syn på mig kommandes med hästen sen. Sötnosen.
 
Vilken mysig tur vi fick! Jag var inte helt säker på om det var tillräckligt med snö, men det var inga bekymmer. Linn sprang på så glatt med spetsade öron rakt fram. Hemvägen gick i ett rasande tempo! Det var så otroligt härligt. Känner mig så tacksam att vi har en så trevlig körhäst som Linn hemma på gården. Hon är verkligen trygg, om man hanterar henne rätt från början. 
 
 
 
 
 
 
 
Rocky fick inte följa med denna gång eftersom jag tyckte att det skulle innebära en för stor säkerhetsrisk. Tänk om någonting hände? Jag kan inte både hålla häst, bebis och vovve. Nej, en måste bort. Han hade så gärna velat följa med så det kändes väldigt trist. Han får komma med i helgen istället när K kan vara med också!
 

Kommentera här: