Gravid i smyg - vecka 1-4

Det är den andra månaden vi försöker oss på detta och med lilla I så gick det på andra försöket, trots det känner jag inte alls att jag tror att vi lyckas denna månad. Helt inställd på att det inte växer någonting i mig. Vi har bestämt att ta ett uppehåll en månad nu (vill inte ha en julafton-bebis) och fortsätta igen efter det. Fortsätter ändå att äta mina folsyra-tabletter och får i sista stund hejda mig från att äta "rå" prosciutto när vi ska baka pizza - helt säker är jag ju inte. Var väldigt sugen på att öppna en flaska vitt i samma omgång (vi skulle ha vänner över), men stoppade dels för att jag inte visste säkert att jag inte var gravid men även för att det faktiskt känns så sjukt onödigt med alkohol nu. Jag har liksom vant mig av vid alkohol och bara bubblat lite på nyår och liknande vid 2-3 tillfällen sedan innan vi började försöka bli gravida med I. Har alltså druckit knappa 3 glas på dryga 2 år. Jag behöver inte alkohol, behöver inte vänja mig vid att dricka det ens någon gång på helgen. Jag behöver inte börja skapa något nytt sug nu när vi ändå försöker bli gravida igen och det blir ytterligare 2 års uppehåll. Nåja. Vi fick självklart en jättetrevlig kväll utan alkohol men med massor av pizza och god hallon/vanilj frozen cheesecake till efterrätt! Det var efter att jag fick hejda mig själv vid prosciutton som jag började inse att... Jag kanske är gravid denna gång ändå? Men tyckte inte att det borde vara så och försökte inte tänka så mycket på det, så jag slog det ur hågen, åtminstone fram tills då det var dags för lingonvecka.

(null)

Kommentera här: