Fyller frysen

Förra gången kände jag att den mat jag så noggrant preppat och fryst in var helt onödig när bebisen väl kom. I sov ju flera gånger om dagen och i början var vi hemma båda två och hade aldrig några problem att få ihop en middag.
Denna gång tror jag att det kommer kännas heeeelt annorlunda!
Det är redan idag rätt krångligt att få till en middag med I, därför brukar jag alltid förbereda middagen medan hon sover på dagen. Väntar man till kl 17 så står hon där i köket och klänger på benet eller gnäller för att hon vill smaka eller helst av allt äta nuuuu direkt! Haha.. är dock väldigt tacksam över att ha ett matglatt barn även om det självklart har sina nackdelar ibland. 

Idag har jag gått igenom resterna vi hade i kylen och förberedde så kvällens middag (hembakt pizza, rester från i söndags), pasta med pesto & krispig prosciutto (också rester från pizzabaket i söndags) samt en köttgrytebas (från vår pulled beef igår) där bara couscous behöver tillsättas. Jag tycker det är roligt att försöka trolla fram lite goda rätter från rester i kylen & det som finns i skafferiet.
Imorgon ska jag ta slut på sista babyspenaten från pizzabaket och göra spenatpannkakor till I. 

(null)

Har provat det förut och det gick hem, suveränt sätt att ta vara på en rätt datumkänslig råvara samtidigt som man får i henne extra grönt. 

Nu får vi se hur länge till hon sover. Jätteskönt och välbehövligt att få en paus så här mitt på dagen. Nu har jag myst ner mig framför ljusstaken med julmusik i bakgrunden.
Ikväll har jag ungdomsaktivitet och jag ska hjälpa två av ungdomsledarna att träna våra unghästar på ridbanan så jag tänkte sitta och småplanera det nu, vi får se hur långt jag hinner.

(null)
(null)
Nia & plopp

Kommentera här: