Livet alltså...

Jag har tänkt att jag vill vänta med att skriva nya inlägg tills jag fotat lite nya bilder på familjen men det är inte alltid så lätt att få till ibland!
Vi kom ju hem från BB på torsdag eftermiddag och hade sedan fredagen ledig att "hitta hem" lite. Bland annat kom då min mamma på besök eftersom hon behövde åka iväg och jobba i torsdags när pappa vaktade I och hann inte hem förrän vi redan hämtat henne och åkt hem, så hon hade ju inte fått träffa lilla nytillskottet.
Denna helg är vi gårdsansvariga men har fått en del hjälp med morgonfodringen eftersom vi haft återbesök på BB båda morgnarna. E har ganska höga värden billierubin och efter blodprov kunde de se att det blivit en AB0-immunisering vilket ökar risken för gulsot. Nu har de alltså kallat tillbaka oss varje dag för att följa upp och se så hon inte går över några gränsvärden, för då behöver hon sola. Vi får se vad som händer, jag håller iaf tummarna på att det löser sig...
Jag tycker amningen kommit igång OK men njuter inte precis av mjölkstasen just nu, E lyckas inte tömma brösten så det gör ont konstant. Beskrivningen att "det kan spänna lite" är klart underdriven men minns det så väl från förra gången så är bättre förberedd nu! Förhoppningsvis lägger det sig imorgon eller på tisdag.
I är en så fin storasyster! Klappar och tittar och pekar på bebis. Ibland är hon lite oförsiktig men aldrig elak, jätteskönt!

Nu ska jag ut igen o jobba lite, vi har precis ammat länge här o nu sover E igen :)

(null)

Det är så mysigt med en liten liten bebis att gosa med! Jag njuter mycket mer denna gången än förra, tror det har att göra med att man gjort det en gång förut och inte är lika osäker nu! Det hjälper dessutom att var mer "förberedd" mentalt på de jobbiga bitarna, de som jag var helt oberedd på sist (som mjölkstasen tex). 

Kommentera här: