Solo

Nu på förmiddagen behövde K jobba bort lite uppdrag som kommit in så då fick jag prova att vara solo med båda barnen i två timmar. Måste erkänna att det kändes lite nervöst inför eftersom jag dessutom inte kunde vara inomhus eftersom vi hade städarna på plats hemma hos oss under precis samma tid också. 
Jag hade tur att få en supertime:ad amning preciiis innan vi var tvungna att gå hemifrån så jag behövde bara amma en gång ute i dessa kyliga minusgrader.
Vi tog en promenad med dubbeladaptern på vagnen så att I också kunde sitta om hon ville. Den blir dock rätt tungstyrd då men som tur var gick hon en hel del själv av de 2,5km vi promenerade. 
Tycker att det gick superbra i två timmar men sen blev det lite knorvligt och då fick vi smita in på Ks kontor eftersom städarna fortfarande höll på. Nåja, det är en start i alla fall! Tänker mig att det hade gått ännu bättre om vi kunnat gå in när det var dags också ;) 

Nu på eftermiddagen har lilla E haft långsov i 2 timmar så jag har både fått äta lunch & jobba lite ifred. Gjort lite MammaMage-övningar också. Jätteskönt! Men nu börjar jag tycka att hon kan vakna och gosa lite igen... det blir nog snart!

K & I har varit ute och badat i baljan och jag är riktigt avundsjuk! Men jag får snällt vänta ca 6 veckor till innan jag får hoppa i. 

Tycker det känns konstigt att det "redan" gått en vecka sen vi kom hem från BB och att lilla E är 8 dagar idag. Känns både längre och kortare på något sätt..
Så här ser förresten magen ut idag. Den har dragit ihop sig fint tycker jag! Trodde det skulle gå mycket långsammare denna gången.

(null)
Till vänster: idag, till höger: förra gången efter lika många dagar


Kommentera här: