Höst

Vilken vacker höstdag vi haft idag! I fick följa med på "långpromenad" med vovven på förmiddagen och vi fick då god chans att njuta av vädret. Så roligt nu att hon faktiskt börjar kunna & är road av lite längre promenader. Idag gick hon säkert 1,5km på egen hand i ett bräde! Med massa pauser för att plocka upp löv, klättra på stenar och plaska i vattenpölar, såklart.

På eftermiddagen fick hon hjälpa mig med att hämta in ponnys till kvällens aktiviteter. Vi promenerade ut till shettishagen o hade grejer med så hon kunde rida tillbaka sen, andra veckan vi gör så och det är jätteuppskattat. Kul! 
I säger inte många ord än men "shh" säger hon direkt hon kommer upp på hästen. Vi (som inte kan vissla) säger så när hästarna ska trava när vi kör häst och vagn och det har satt sig kan vi väl säga.... det blir ett evigt "shh, shh!" Från lilltjejen ;)

Potträningen hade gått bra på em nu när jag var ute och jobbade. Ett helt självständigt besök på pottan bland annat. Hon hade även ett semi-självständigt tillfälle med mig innan också då jag frågade om hon visste var pottan var o så gjorde hon resten själv. Flera olyckor idag också såklart men vi glädjer oss åt det lilla!

Själv har jag känt av en del smärtor i bäckenet och ryggslutet idag. Har varit mkt rörelser under dagen och jag är ju trots allt i slutet av v 34 så inga större konstigheter med det. Men tillräckligt för att unna mig en liten kopp varm choklad med vispgrädde efter jag bytt bebis mot jobbkläder.

Nu ska jag hälsa på kudden och hoppas att I tar sovmorgon imorgon också. Hon vaknade strax efter 7 idag och eftersom hon bara dagsov 30 min skulle hon nog behöva lite extra sömn!

(null)
Nöjd tjej på hästryggen idag!

Kommentera här: