Lite bättre nu

Igår morse var det bara att konstatera: magsjukan hade slagit till. Usch. Jag är inte helt frisk ännu men det värsta har lagt sig. Nu håller jag bara tummarna för att resten av lilla familjen ska klara sig från detta!
Igår fick K vabba eftersom jag inte kunde/orkade vara med I, lika bra eftersom hon annars också troligtvis skulle insjuknat. Idag jobbar han igen men mest hemifrån, skönt. Bara ett möte nu där han är borta fram till kl 14.
Jag fick massor av sammandragningar igår och blev riktigt orolig. Visst för att de inte gjorde ont, men de kom var 3e/4e minut i ungefär 5 timmar. När det hållt på i 1 timma ringde jag förlossningen som sa att det var normalt och en effekt av kraftansträngningen som magen gick igenom nu. Mot kvällen när I lagt sig kunde jag äntligen få behålla lite dricka och bröd och då la sig även sammandragningarna, så skönt! Tyvärr hade vi ingen alvedon hemma så jag fick vänta ut febern som bröt någon gång mot småtimmarna imorse.
Idag har jag bytt sängkläder och gjort rent på toaletter. Så glad att vår städhjälp kommer imorgon (vi har varannan vecka) så att hela huset kan få kännas lite fräscht också! 
I tog en långsovare nu på dagen (hon är fortfarande förkyld) och äter lunch först nu. Hon är på finfint humör så det känns bra :)
Tänkte sätta mig i solen på baksidan ett litet tag om hon är medgörlig, håller tummarna för det!
(null)
Lilla sömntutan sov 1h i vagnen och sen 1h i soffan med mig...


Kommentarer:

1 Laila:

Oufff! Tufft att vara sjuk och höggravid :/

Kommentera här: