Jobbig kväll/natt

Fy farao vad ont jag har haft igår/inatt! Från det att mjölken började rinna till på riktigt där på måndag kväll/natt har det bara varit kaos i brösten känns det som!

Är ju helt normalt att brösten svullnar upp tills man blir någon sorts Dolly Parton lookalike men alltså.. att det skulle göra så här ont hade jag inte riktigt väntat mig för att vara helt ärlig. Kunde inte sova alls från senare delen av natten till igår fram till kl 02 imorse, då det äntligen släppte. Och det är inte iduns fel - hon har ett ganska tydligt mat/sov-mönster just nu - utan de jäkla brösten. Har ätit högsta tillåtna dos alvedon, duschat varmt och försökt slappna av. Men tillslut var det bara att ta till profylaxandningen - inget annat hjälpte. Ville inte heller pumpa ut eftersom det då skulle riskera att förvärras (enl 1177). Det rann dock en hel del från båda brösten igårkväll som vi samlade ihop och tog tillvara, även om jag fick fokusera för att inte tårar skulle blanda sig med mjölken. Ja, ni hör ju. 
Igårkväll kändes allt så hopplöst eftersom jag inte visste när/om det skulle ta slut och jag var så otroligt trött. Plus alla hormoner såklart ;)
Men där efter amningen vid 01 märkte jag att brösten inte fyllde på lika fort som innan - de var spända men inte sådär ömma - efter amningen. Då fick jag nytt hopp och kunde somna typ 02! Ny amning 03 och sen när den var slut 04 kändes det SÅ skönt! Sov sen 04:30-06 och vaknade utvilad. Hur sjukt är inte det? Tack hormoner!

Brösten har givetvis känts spända & onda idag också men inte på samma sätt och nu blir det bättre efter varje amningstillfälle. 

Har nu återfunnit mitt lyckorus från innan :)


Finast i världen!

Kommentera här: