Mammamagen

I förrgår blev Idun exakt en vecka. Jag tycker det är otroligt häftigt hur anpassningsbar kroppen är. Först skapar och livnär den en annan liten varelse i 9 månader, sen omvandlas den ytterligare för att lyckas föda ut denna varelse och sedan återgår den till i princip ursprungsskick!

Jag tycker att magen var väldigt plufsig från början men bara efter ett par dagar hade den dragit ihop sig rejält. Nu är det inte jättemycket plufs kvar utan snarare brist på muskler.

Jag köpte hem MammaMage-appen innan förlossningen och har nu börjat göra övningarna i första steget. Försöker göra ett par stycken varje dag men ibland missar jag. Jag tycker det känns riktigt bra och på lagom nivå, ska bli kul att accelerera lite nästa vecka kanske. Så två tummar upp från mig so far!

Ska bli spännande att följa denna mages utveckling! :)

Magen tidigare i veckan och magen idag. 

Kommentera här: