Gravid i smyg v 9-10

Alltså.. illamåendet denna gång. Inte ok. Förra gången varade det i lite drygt en vecka och då enbart på morgonen men väldigt starkt, spydde en gång. Denna gång är det mycket svagare, men konstant. Det hjälper precis när jag äter men så fort jag svalt sista tuggan är det tillbaka igen. Inte så jag måste gå och kräkas men så att jag känner mig konstant sjuk och försvagad.
Har försökt läsa på lite om vad man kan göra för att hantera det och tycker som sagt det hjälper när jag äter och faktiskt också när jag rör på mig (vilket varit svårt när jag var sjuk). Det gäller också att äta små portioner för annars blir jag illamående av mättnadskänslan.

I övrigt märker jag inte av graviditeten alls, utöver att jag är väldigt trött. Men det kan lika gärna ha att göra med att livspusslet inte riktigt går ihop just nu. K är iväg på tjänsteresa och jag jobbade eftermiddag (med I) igårkväll och var tvungen att skjuta på hennes rutiner. Det märktes vid läggning kan vi säga. Hon somnade inte förrän strax efter kl 9 efter en del kämpande. Jag kom i säng runt kl 22 men hade svårt att somna pga illamående, toabesök och bara allmänt uppe i varv. 
I vaknar sedan kl 6 imorse... jag trodde jag skulle gå sönder alltså, så trött var jag. Hon var ledsen ända fram till frukost men sen dess har hon verkligen varit världens bästa bebis. Lekt själv och piggat upp mig med sitt skratt. Vi har pottränat lite också & det gick bra men min energi tog tyvärr slut nu. Snart är det lunch och då kan jag förhoppningsvis tanka på lite mer. Jag har ett möte nu tidig eftermiddag, sen kommer K kl 15 och då ska jag ut och jobba. Hoppas jag piggnat på mig till dess!

(null)

Kommentera här: