Välkommen vår

En vecka sedan sist och en del har hänt. Det som vi alla har märkt är nog att våren kommit till slut! Nu har snön tinat helt från alla ridstigar och det har börjat komma upp både tussilago och blåsippor. Gräset börjar så smått komma till liv också vilket uppskattas av våra fyrbenta här på gården.

Denna vecka har känts ganska lagom. Jag jobbade måndag, tisdag, torsdag men gick hem redan kl 14 både tisdag & torsdag. I tisdags besökte vi nämligen Is nyaste lilla kusin för första gången! Det är min syster som fått barn och det känns så roligt att I får en kusin så nära oss och givetvis lite roligt med en flicka bland alla killkusiner - lite variation, liksom!

Hursomhelst, jättemysigt att träffa lilla bebisen som sov under hela tiden vi var där. Vilket faktiskt inte var så länge, man vill ju inte tränga på för mycket i bebisbubblan. 

I torsdags var det Djurkul & min grupp skulle ha körning så då var det skönt att komma hem tidigt för att hinna få in och fixa ponnys i tid. 

Idag har jag varit hemma med I, jag hade någon timmas kontorsjobb och sedan skötte vi om djuren på eftermiddagen men i övrigt har vi bara tagit det väldigt lugnt. Har tom kunnat ligga och sola lite på altanen medan I lekte i gräset bredvid. Rocky hittade en skuggig plats och la sig och sov. Härliga, lata dagar! Efter djuren grillade vi halloumiburgare till middag, oslagbart!

Imorgon ska jag se om jag hinner/orkar ta in Nia så att hon får jobba lite ponnyridning, det vore skoj! K kanske måste jobba annars hoppas jag att vi kan äta lite picnic på gräsmattan eller ta en cykeltur och köpa lite mumsigt fika från ett superkafé i närheten.
Vi får se hur det blir!

(null)

Kommentera här: