Lördag

Imorgon åker vi iväg på efterlängtad familjesemester till fjällen. Ska bli så härligt att komma bort och andas kall fjälluft. Hoppas på ett riktigt vinterlandskap. Tänker mig promenader med snön knarrande under foten och kylan bitandes i kinderna med en sprudlande vovve vid min sida och en gosig tjej nedbäddad i varma fällar i vagnen... det är min målbild med veckan!

Igår och idag har jag jobbat med ett roligt syprojekt. Det ska bli en present och del i det eventet som jag ska arrangera. Det har gått strålande hittills och jag märker hur mysigt jag tycker det är att sitta och pyssla på kvällarna. Gör mycket hellre det än fastnar framför TVn efter vi nattat I. Har suttit både igår och idag med händerna och tankarna upptagna med sömnad och öronen fyllda av klassisk musik. 
Nu är projektet slutfört och det kommer dröja lite innan jag får tid och ro att sätta mig på en dejt med symaskinen igen men jag har fått många idéer som jag gärna skulle vilja genomföra!

Klockan närmar sig 22 och det är läggdags för min del. Jag hoppas orka med ett morgonpass på gymmet för att orka med en hel dag stillasittande i bilen sen. 
God natt!

(null)


Kommentera här: